Disiplin ( Discipline )


Disiplin hakkında yazmak, farz oldu diyebilirim. Bu konuda çok soru aldım, genellike dediğim şey "kıçını kaldır çalış, bu kadar" ne yazık ki çoğunun işine gelmeyen bir şey. İstiyor ki bana büyülü sözler söylesin, ben gaza geleyim, çalışayım, en iysi olayım. Büyülü sözler arıyorsan, kendisinin yapmadığı şeyleri millete yapıyormuş gibi satmaya çalışan ortalama zekaların kapılarına gidebilirsin. Ben burada kendi hayatımdan da örnekler vererek disiplin denen yüce iradeyi sana açıklamaya çalışacağım ve onu nasıl kazanacağını  anlatacağım. Dediklerimi yaparsan bu yüca iradeyi kazanacaksın eğer yapmazsan eskisi gibi, sadece motivasyon sözleri okuyan ama hiçbir bok yapmayan "sen" olmaya devam edersin.


Öncelikle: O gün ne kadar boktan hissediyor olursan ol, sevgilinden ayrılmış olabilirsin, annen ile baban boşanmış olabilir, hasta olabilirsin ama o gün yapman gereken şeyleri yapacaksın. Kıçın kalkmak istemeyecek ama kaldıracaksın, yağmurlu havada bile olsa sporunu yapacaksın, başın çok ağrıyorsa bile kitabını okuyacaksın veya o an ne bok yapman gerekiyorsa onu yapacaksın. Eğer bunları yapamayacak kadar kendini kontrol edemiyorsan senin için bir çözüm yok yazıyı okumayı bırakabilirsin çünkü disiplini gerçekten isteyen insanlar için yazıyorum bu yazıyı.


Şimdi: Disiplini nasıl elde ettiğimle ilgili bilgiler vereceğim, daha sonra hiç yazmak istemediğim fakat "yapılması gerekenler" adında bir liste yazacağım.
Bir günüm: Dil çalışma-spor yapma-kitap okuma üçgeni arasında döner. Aralıksız 202 gün dil çalışıyorum, 6 aydır spor yapıyorum kitap okuma desen 14 yaşımdan beri aksatmadan okurum. Bu üç madde günümün %70'lik dilimini yer bitirir. Hiç sıkılmıyor musun diyenler oluyor, hayır sıkılmıyorum. Saatlerimi sosyal medyaya versem daha mı iyi ? Günde 5 saatini instagram denen yere veren kişiler tanıdım, gününün tamamını sevgilisiyle geçirenleri, günde en az 10 saat oyun oynayan insanlar tanıdım....
Konuyu fazla dağıtmadan: Dil çalışma serüvenim şöyle başladı: Pazartesi 15 dakika, Salı 20 dakika, Çarşamba... Anlayacağınız her gün 5 dakika daha fazla çalıştım. Şimdi İngilizcem nasıl mı ? Ana dili İngilizce olan biri ile aralıksız 1-2 saat ingilizce konuşabiliyorum. Evet bunu motivasyon değil, disiplin verdi.
Boktan hissettiğim günlerde, yorgun hissettiğim, havanın kapalı, yağmurlu olduğu günlerde 20 dakika yürüyüp spor salonuna girip ağırlıkların altında acı çektim.  Bu da bana iyi bir vücut verdi, bu da zincirleme etkisi yarattı, daha iyi vücut, daha fazla özgüven, daha fazla özgüven..... Anladınız siz.

Kitap okuma.. Bu alışkanlık bir parçam gibi oldu açıkcası. Bu yüzden bundan bahsetmeyeceğim.

Şimdi "yapılması gerekenler" daha doğrusu "disiplini kazanmak için yapmanız gerekenler" listesi..
Tavsiye vermekten nefret ederim ama şuan gerekli..



1. Adım
Günde 10 sayfa kitap oku, bunu yapamayacak kadar eziksen 5 sayfa oku. Bu en fazla 4 dakikanı alacak. Pazartesi günü 5 sayfa okudun diyelim, Salı günü 6-7 sayfaya çıkarmaya zorlayacaksın. 1 hafta boyunca sürekli daha fazla okuyacaksın.
Montaigne-Denemeler ile başla. Okuma alışkanlığı kazandırdığım arkadaşlara ilk bu kitabı okuttum. Hoş kitaptır. Boktan kitaplarla başlayıp yarım olan okuma hevesinizde uçup gidiyor, bu hataya düşmeyin. Dediğimi yapın.
2.Adım
Spor yap. Günde, 5 dakika esneme, 10 şınav,10 mekik hareketlerine bile razıyım, yeter ki yap. 2 gün boyunca yap, 1 gün dinlen sonra tekrar. Direkt salona gidip başlaman daha iyi olur. 1 saatini alır. Bunu yaparsan günde 1 saatini kendin için harcamış olacaksın. Harika bir duygu değil mi ? Çoğu bundan mahrum. ( Gitmek istemediğin günler olacak, ilk hafta acı çekeceksin, seve seve gideceksin o salona )
3.Adım
Dil öğren. Günde 15 dakikanı ayırsan 1 sene de dil öğrenirsin. Bunun hakkında yazmak istemiyorum açıkcası. Siz direkt : http://erkekadam.org/2019/04/07/kendi-kendime-ingilizce-nasil-ogrenebilirim/ buradan okuyun. Buradaki bilgilerin sizi aydınlatacağına eminim. Bu arada "erkek adam" sitesini takip edin. O sitede ki yazarlara birçok şey borçluyum. Özellikle Mahmut Abiye.

Şimdilik bunlar yeterli. Belki 2.bölümü yazarım.

Özet geçmek gerekirse: Disiplin havadan gelmez, küçük alışkanlıklar ile zamanla elde edersin, kendinizi geliştirme kaygınız olsun. Her gün yapacağın 10 dakikalık bir okuma seni bir sene içerisinde farklı birine döndürebilir. Ülkenin okuma oranına bak gözün kanayacak. Günde 10 sayfa okuyan biri yılda 10-15 kitap bitirir, bunu ülkeye oranlarsan, nüfusun yarısının çoğundan daha bilgili, daha kültürlü olacaksın demek. Bunu düşünün.

Have a nice day

Yorumlar