Psikoloji-Çevre Psikolojisi ve İç Çatışmalar

Selam.
Daha önce geceleri dalgın dalgın düşünürken,çevrenin üzerinde yarattığı psikolojinin sende öfke ve nefret hislerini uyandırırken,gelişimini de durduğunu biliyor muydun ?
Bence bilmiyordun.Neyse ki ben sana öğreteceğim.

''SADECE BU YAZIYA ODAKLANACAĞIM''

TEKRAR DİYORUM:BENİM YAZILARI SAKIN YAPAY KİŞİSEL GELİŞİM YAZILARI İLE MUKAYESE ETMEYİN,ÇÜNKÜ BEN GERÇEĞİ POMPALIYORUM.

''İnsanların kendini kandırma kapasitesi beni hep şaşırtmıştır, olağanüstü bir yetenektir. İnsan tüm mahlûklar arasında kendine bir masal anlatıp bu masala inanabilen yegâne mahlûktur.''      
Sevan Nişanyan

İnsanların gerçekte ne istediklerini anlamanı sağlayan güvenilir sezgiye sahip misin ? 
Ben sahibim,nasıl kazandığı mı boşver.Bu durumda senin de ne istediğini biliyorum.
Ne düşündüğünü de biliyorum.
''Lüks bir yaşantı mutlu olmamı sağlayacaktır'' dediğini biliyorum,fakat bu da henüz senin acı bir gerçekle karşılaşmadığını gösteriyor.Ben sana bu acı gerçeği söyleyeyim.

Paranız yoksa,paranız olduğunda gerçekte olabileceğinden çok daha fazla şeyin değişeceği vehimine kapılırsınız.Ancak paraya sahip olduğunuzda sınırlarınızın ne olduğunu görürsünüz.

Belki bunlar sana klişe geliyor olabilir,fakat biraz finans ve yatırımcılık konusunda araştırmalar yaptığın zaman,her şeye sahip olmuş,paranın babası olmuş birçok insanın intihar ettiğini okursun.
Bense,sana buna neden olan konuları anlatacağım.

Başlıkta gördüğün maddeleri bağlantılı olarak anlatacağım sana.
Sana bu yazıda gerçek mutluluğun, gerçek ''seni'' bulduğunda yaşayacağını göstereceğim.
Çünkü her sabah yüzüne farklı maske geçirmeyecek,kendini kasmayacak ve kendini sevdirmek için farklı birisiymiş gibi davranmayacaksın.


                                  
       İÇ ÇATIŞMADA ÇEVRENİN ETKİSİ 

Olduğunu düşündüğünüz insan sizi öyle öyle bir yere hapsediyor ki,ışıksız,yemeksiz ve kimsesiz bir başınıza kalıyorsunuz.Her ikisi de aynı anda yaşadığı sürece,olduğunu sandığınız insan gerçek sizi öldürmek istiyor.





Sizler şimdi, ''olduğumu sandığım insan gerçekte olduğumdan insan ölesiye korkuyor;diğer insanlar onun hakkında ne düşünürler'' diye korkuyorsunuz.Hayıflanma,çünkü çevrende gördüğün insanlarda seninle aynı sorunu yaşıyor.Kendini kanıtlama istekleri yüzünden yürüyüşleri bile değişiyor içinden geldiği gibi değil de karşı tarafın beklentisine göre davranıyorlar.
Hayatlarınızda ki en büyük sorunlar,kendiniz gibi davranmadığınız için meydana çıkar.Diğer kişiliğiniz ile tamamen zıt olursunuz.Bir vücutta iki insan gibi,sürekli birbiriniz ile münakaşa eder,anlaşmazlıklar yüzünden kafayı yersiniz.Kendiniz gibi olamadığınız için,içiniz de büyük bir savaş oluşturuyorsunuz,bu savaşın verdiği acı eşsizdir.Bir süre ondan kaçmaya çalışsan bile sana yetişir,yani sen savaşı bulunduğun her yere sokmuş olursun.Bunun çok ciddi sorunlar yaratabileceğinin farkındasın değil mi ?

''BENİM İMAJ ÇABAM YOK''

Çok basit örnekler ile devam edeceğim.
Yaygın olan bir örnek; hoşlandığın,her gördüğün de kalp atışlarının hızlandığı bir karşı cins için,bazı alışkanlıklar ediniyor,onun sevdiği şeyleri seviyorsun.Kısacası olduğun gibi değil de,onun istediği biri oluyorsun.Akıl dediğimiz şey ikilemler ve çelişkiler ile dolup taşar.Başkalarının veya hoşlandığın karşı cins'in güvenini kazanmak için yalan söyler,gerçek kişiliğini saf dışı bırakırsın.Kısacası sen mutluluğu yakalamak için,mutluluğu kaçıran tercihler yapıyorsun.


Başka bir örnek; bugün makam mevki uğruna,göt yalayan bir ton insan görürsünüz.Götünü yaladığı kişi karşısında kendini nasıl ezdiğini ve nasıl saf dışı bıraktığına şahit olursunuz,çünkü onun için o an önemli olan tek şey karşısındakinin onun için ne yapacağıdır bu nedenle bambaşka biri olur.
Fakat bu insan geçicidir ve bal tutan parmağını kısa süreli yalar..Bu her zaman böyledir,çıkarlarınız için olduğunuz kişiden farklı davranırsanız,çıkarınız olduğu insanda size istediği gibi davranır.
Kısacası boynunuza tasma geçirir,fakat siz onu hala yalamaya devam edersiniz.
Bu hayatın boyunca asla telafi edemeyeceğin bir yıkım olur.

Hadi bir tane daha; sigaraya başlayan insanların çoğu,dertten değil,sadece beğenilmek ve ortama ayak uydurmak için başlar ''yoo ben dertten başladım aga'' diyen hanzolar sağ üstte bulunan çarpı işaretine bassın.
Çoğu kötü alışkanlıklara böyle başlarlar insanlar.Sırf beğenileceğini düşündükleri için,sonrasında ne mi olur ? Büyük bir pişmanlık duyarlar,belki aralarında zekasını geliştiren olursa bunun ne kadar saçmalık ve aptalca olduğunu anlayabilir.


NOT:Yeşilaycı değilim.Sigara içmeniz umrumda değil ben sadece konuya örnek veriyorum.


BEYLER BAYANLAR,BİR BEDENDE YAŞAYAN İKİ İNSANIN VERDİĞİ ACI ÇOK BÜYÜKTÜR,ARKASINDA YIKIM VE KIRGINLIK BIRAKIR SADECE.


''KENDİMİ SEVDİRMEK İÇİN,KENDİM OLMAK DIŞINDA YAPACAĞIM BİR ŞEY OLMAYACAK''

Kendine şunları sormanı istiyorum;

-Neden imaj çabam var ?
-Neden kendimi kanıtlama ihtiyacı duyuyorum ? Bu uğurda neden yalan söylüyorum ?

Bunun en kısa ve öz cevabı ÇEVRE olmalı. 
http://nanosaniye.blogspot.com.tr/2017/04/psikoloji-telkin-ile-bilincaltnn.html
Bu yazımda toplumun nasıl bir olgu olduğunu,uğruna ölüp bittiğiniz ve rol yaptığınız insanları anlattım.
Yazımda tekrar tekrar okumanı belirttim,eğer dediklerimi yaptıysan bu yazımla bağdaştırabilirsin.
Farkındaysan,bilinçaltının düzgün işlemesi için her şeyi birbirine bağlıyorum.



''Lüks bir yaşantı mutlu olmamı sağlayacaktır dediğini biliyorum,fakat bu da henüz senin acı bir gerçekle karşılaşmadığını gösteriyor.'' Demiştim.

Daha önce Ruhani Yenilenme Enstitüsü'nde bulundunuz mu hiç ? Ben bulundum,bulunmayada devam ederim inşallah.

Oraya gelen insanların geneli,başlıkta yazdığım maddelerden şikayetçi,ve hepsinde hemen hemen; Paranoid Kişilik Bozukluğu,Borderline Kişilik Bozukluğu ve Pasif-Agresif Kişilik bozukluğu hastalıkları var.Bu insanların çoğu lüks bir yaşama sahip,istedikleri her şeye sahip olabilecek insanlar.Ellerinde imkan bulunsa bile,kendileri gibi olmadıkları için mutsuzlar çünkü bir şeylere sahip olabilmek ve insanlar tarafından beğenilmek için farklı kişilikler kullanmışlar.Bu da onların ruhlarında büyük yıkımlar bırakmışlar.

Kendileri için doktorluk yapamıyorlar,çünkü bu durumu zihinleri yeni idrak etmiş,ayrıntıları anlayamıyorlar çünkü bu durum zihinlerini gereksiz kaygı ve düşünceler ile doldurmuş.
Bundan kurtulmak için milyarlarca para ödüyorlar,çünkü kendi benliklerini kazanmak istiyorlar,bir insan kendisi gibi olmadığında bir şeyin tadını tam olarak olamaz,sanki yaşı 60 olmuşta tad alma duyuları körleşmiş.



Mutsuz şekilde mi ölmek istiyorsunuz ?
Bir şeylere sahip olmak için şu fani ve egoların tepiştiği dünyada,kendi benliğinizden vazgeçip göt yalamak ve başkaları tarafından makul görülmek için başkası gibi mi davranacaksınız ?

''O HALDE SADECE KENDİM OLACAĞIM''

Ben sana burada mutlu olma yollarını anlatmıyorum.Sana sadece ''seni'' vaad ediyorum.
Kendin gibi davranman için hiçbir engel olmadığını söylüyorum.




Bu yazıyı sakın klişe olmuş kişisel gelişim kitapları ile mukayese etmeyin.Çünkü ben size yapaylığı değil gerçeği pompalıyorum.

HATIRLATMA:-TELKİN YÖNTEMLERİNİ UYGULAMAYA DEVAM ET.
                   -YAYINLARI TEKRAR TEKRAR OKU.

NOT:Mesaj niteliğin de olan yazıları telkin görevi görmesi için yazdım, rengini değiştirdim çünkü bilinçaltınıza direk olarak işlemesini istiyorum,sende istiyorsun bunu çünkü.

İyi geceler.
Sonra ki yazımda görüşmek üzere.





























Yorumlar

  1. Gerçekten şöyle kendi gözümle baktığım zaman,yazıların bir önceki ile veya bir sonraki arasında bağlantılı oluyor.Hepsini sırası ile okuduğum zaman daha iyi anlayabiliyorum ne anlatmak istediğini.

    YanıtlaSil
  2. Telkinler den yola çıkarak,bence sadece bilinçaltı ile alakalı olan bir yazı da yazmalısın.Verdiğin telkinlerin bilinçaltında yaptığı etkilerini anlatıyorsun fakat biraz daha detay versen :/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder