DİSİPLİN SONRASI ÖZGÜRLÜK





Disiplin. Kendinizi katlamanızı sağlayan, yüksek standartlara sahip olmanızı sağlayan, vizyon ve güç sahibi olmanızı sağlayacak olan yüce irade. Son zamanlarda fark ediyorum ki disiplin gibi yüce bir iradeyi kazanmak için çektiğim acılar, benim kendimi geliştirmem de bana oldukça yardımcı oldular. Acı sayesinde şuan ki beni ve gelecekte ki beni heykeltraş gibi şekillendirebileceğimi fark ettim. Konfor alanımdan çıkıp, kendimi küçük zevklerden mahrum bırakarak, daha esnek ve daha iyi bir vücut elde edebileceğimi gözlerimle gördüm. Geriye dönüp baktığımda ise o küçük zevklerin beni nelerden mahrum bıraktığını düşündüğümde sadece gülümsemek ile yetiniyorum.




Kendimizi bilerek kurtların önüne attığımızda (sorumluluk almak olarak anlaşılabilir) bizi zorlayacak bir şeyin üstüne gidiyoruz. Farkında olmasakta bu durum bizi oldukça güçlendiriyor. Kendimizi küçük zevklerden mahrum bıraktığımızda da aynı durum oluyor. Burada güçlenmemiz dışında bir durum daha meydana geliyor, bilinçaltımıza kendimizi kontrol edebileceğimizi gösteriyoruz. Böylelikle hayvani dürtülerimizi kontrol edebilir hale geliyoruz, örneğin: gereksiz ve fazlaca yemek...




Disiplin hemen elde edebileceğiniz bir şey değil anladığınız gibi. Fakat disiplin uğruna mücadele ettiğiniz hergün özgüveniniz inanılmaz şekilde gelişecektir. Nasıl mı ? Kendini küçük zevklerden mahrum bıraktığını düşünelim. Bu bilinçaltına ve sana kendimi kontrol edebiliyorum mesajını verecektir. Bu özgüvene sebep olacaktır. Bu özgüvende senin daha fazla acı çekmen konusunda teşvik edecektir. Neden peki ? Çünkü sen acı çektikçe değiştiğinin ve geliştiğinin bilincinde olacaksın. Sıradan küçük detayları kotnrol altına alabildiğinizde, hayatınızın tamamını kontrolünüz altına alabileceğinizi fark edeceksiniz.

Now go and do something.





Yorumlar