TARTIŞMA TEKNİKLERİ- KONFERANS ANISI



Selam.


Birkaç hafta önce üniversitede elektromanyetizma üzerine bir tezi çürütmüştüm ve yaklaşık bir konferans salonu dolusu insana sunum yapmam istendi.
Aklımdan şunlar geçti: Şimdi o sunumu verdiğimde yaşımın henüz 19 olması, her şeye muhalif olan akademisyenleri veya öğrencileri heyecanlandıracak ve bana istedikleri rahatlıkta ukalalık yapabileceklerdi. Buna adım gibi emindim bu nedenle konuştuğum süreç içerisinde tüm olasılıkları düşünüp hazırlanmıştım.

İlk süreçleri geçiyorum ve bilgi vermek istediğin ana geçiyorum.


Konuşmaya devam ederken ön taraflarda bir kız söz hakkı aldı, iğrenç üslubuyla tezi nasıl çürüttüğüm ile ilgili bağlantı kuramadığımı ve benden daha açık olmamı istedi. ( elektromanyetizma konusuna ilgi duymadığı halde bunu söyledi, çünkü dikkat çekmek hatta nam kazanmak istedi )
Bende ''pardon duyamadım, sorunuzu sahneye gelip söyler misiniz ?'' dediğimde kızın suratı kızardı, çünkü oturduğu yerde oldukça rahattı fakat sahneye geldiğinde bunu yüzlerce kişi karşısında söylemek zorunda kalacaktı. Bu da tüm dikkatlerin onun üzerinde olması böylelikle onun hata yapma olasılığını tabiri caizse sıçıp sıvamasını sağlayacaktı. Kız gelmek istemediğini ve ''afedersin'' sözlerini söyledi. Bunu yaptığım anda büyük bir saygınlık kazandım çünkü tüm salon anlattığım şeyden ne kadar emin olduğumu ve zeki olduğumu kafalarında oluşturmuşlardı, 40 dakika boyunca pür dikkat dinlediler ve sonunda büyük bir alkış aldım.

İşte bilginin gücü budur. Sizi sakin, soğukkanlı ve zeki kılar.
Teşekkürler.

Yorumlar